czwartek, 2 lipca 2020

Nie głosujmy na wczoraj, ono już było.


  Na imię mam Adam i mógłbym być statystycznym wyborcą Dudy, bo jestem emerytem, katolikiem, umiarkowanym konserwatystą, w dodatku nie mam wyższego wykształcenia i nie kocham polityków: ani PO, ani Lewicy, ani Prawicy.
  Mógłbym być wyborcą Dudy, ale nie jestem, nie byłem i nie będę, bo kocham ludzi, bo kocham Polskę, bo jestem i chcę być nadal wolnym cywilizowanym człowiekiem, Europejczykiem, obywatelem wolnej, demokratycznej i praworządnej RP.
  Nie jestem i nie będę wyborcą Dudy, bo chcę mieć prawdziwego Prezydenta, nie długopis i kalkę prezesa, któremu raz się zdaje, że jest Piłsudskim, raz że Gomułką.
  Nie zagłosuję na Dudę, bo jestem ojcem, bo jestem dziadkiem. I choć moje życie powoli się kończy, to nadal staram się patrzeć w przyszłość mojej ojczyzny, moich rodaków, moich najbliższych.

  A wy, moi rówieśnicy, wy, co kochacie PiS, wy, co uważacie, że przeszłość ważniejsza jest od przyszłości, zajrzyjcie w swoje sumienia, jak je jeszcze macie i spójrzcie na świat oczami młodych, tych, co są i tych, co będą. Później zrobita jak chceta.
  Dostaniecie czternaste, piętnaste, dwudzieste emerytury – brać, głosować. Nie wybrzydzać, że pożyczone. Nie marudzić, że dzieci, że wnuki przez dziesięciolecia spłacać będą. Wy nie będziecie już na to patrzeć, nie będziecie płakać. Jak będziecie mieli szczęście, to już was nie będzie. A jak żyć będziecie, to się was usprawiedliwi, to się was rozgrzeszy i znajdzie winnych: uchodźców, Niemców, Ruskich, PO, LGBT... Do wyboru do koloru, to tylko „wszy, pluskwy i mendy”, jak dowodził Jan Pietrzak, naczelny bard Kaczyńskiego (wcześniej Gomułki).
  Panie i panowie seniorzy, nie obcyndalać się, brać, jeść, pić, modlić się, sumienia za stodołę schować i na Dudę głosować. Po was, panie i panowie miłosierni katolicy, choćby potop, nie ma was, nie trzeba nic...

  Każdy z nas (mniej lub bardziej dobrowolnie) żyje w jakiejś informacyjnej i emocjonalnej bańce, szczególnie polscy emeryci, w większości zamknięci w paranoicznych kółkach z wiary bez wiedzy, z nadzieją na cuda niewidy obiecywane. Duda i PiS władza, ich tam to głaszcze, to straszy i obiecuje, i terroryzuje, i totalnie kłamie, totalnie ogłupia. A ma do tego narzędzia (część kościoła, telewizję ...) ma kwalifikacje, ma doświadczenie, ma bezwstyd i nie ma sumienia.
  Ta łatwowierność i naturalna dla starszych ludzi niechęć do zmian co niektórych zatwardziałych wsteczników nieco usprawiedliwia, ale nie zwalnia od samodzielnego myślenia, od przewidywania następstw dnia dzisiejszego, nie zwalnia od odpowiedzialności. Każdy z nas, i stary i młody, dzisiaj wybierze jutro dla nas i dla następnych pokoleń Polaków. 
  Mamy szczęście tworzyć nowe. Nie głosujmy na wczoraj, ono już było. Wybierzmy jutro, przyszłość wybierzmy.

Adam Czejgis.






25 komentarzy:

  1. Zgadzam się z Panem w 100% i tylko szkoda, że tekst nie dotrze do tych, którym najbardziej by się przydał. Pozwoliłam sobie umieścić link na facebook'u

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wcale nie jest nas tak mało!!!

      Usuń
    2. super Pan to ujął, całkowicie się z Panem zgadzam , też już jestem w tym wieku :-), pozdrawiam i pozwolę sobie to dalej udostępnić

      Usuń
  2. Mądre slowa. Zgadzam się z Panem w 100%. Oby większosc starszych ludzi takich jak Pan tak myslala

    OdpowiedzUsuń
  3. Za pere złotych dali się sprzedać to żenujące

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem emerytką i tak samo myślę. Pozwoliłam sobie dalej to opublikować, aby innych oświecić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się i puszczam dalej bo pięknie Pan to ujął ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczera prawda nic ująć ani dodać

    OdpowiedzUsuń
  7. Az mnie zatkało! Jaki mądry wpis, jaki gleboki...i udowadnia, ze nie wszyscy 60+ są za PAD, ja tez stara wybieram przyszlosc, kulture, europejskosc RT. Nie wierzę, by kiedykolwiek tak ludzi obraził, tak szczuł jak PAD. Teraz jestem "dziadostwem", co jeszcze ten inteligent z Krakowa wymysli, jak nas opluje? Dlatego nie ogladam sie w przeszlość glosuje na RT. Pozdrawiam Pana

    OdpowiedzUsuń
  8. POMOZMY DZIECIOM I WNUKOM WYBRAC JUTRO

    OdpowiedzUsuń
  9. rozbraja mnie ten argument zeby nie wybierac "wczorajszego" i zamiast proponuje sie "przedwczorajsze" ktore rzadzilo Polska przez okolo 20 z 30stu wolnych lat tyle ze pod roznymi haslami i nie wiem czy to na dobre Polsce wyszlo. Jakie nowe? To juz wszystko bylo, ile mozna glosowac na ludzi jak Trzaskowski wychowanych na geremku, ktorzy holduja slabej Polsce bo taka sie latwiej rzadzi. Jaja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwiej to rządzi się ludźmi ogłupionymi przez nachalną propagandę,a tak słabej, samotnej w Europie Polski to dawno nie było. Rafał Trzaskowski jest nadzieją na Polskę wspólną dla wszystkich Polaków, bez szczucia, nienawiści i agresji.

      Usuń
    2. Robo,robo......piłeś, nie pisz !

      Usuń
  10. Właśnie! Trzeba myśleć i słuchać obydwu stron a potem przez pryzmat swego doświadczenia życiowego wysnuć prawidłowe wnioski dla nas wszystkich, czyli też dla następnych pokoleń! Jeśli ma się dzieci i wnuki to co im zostawimy gdy wszystko my skonsumujemy! Tak nie można! Zachodnie kraje bogaciły się pokoleniami!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama prawda Panie Adamie. Inteligenty z Pana facet :) Pozdrawiam, Weronika:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wybierzcie Traskowskiego nie da Wam nic. Nie spełni żadnej obietnicy. Staniecie się niesłuchanymi przez nikogo niepotrzebnymi staruchami w niemieckiej kolonii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duren !

      Usuń
    2. Wstydzisz się swojej wypowiedzi dlatego jesteś anonimowy?

      Usuń
    3. Wybierzcie Dude nie da wam nic.Nie spełni żadnej obietnicy.Staniecie się niesluchanymi przez nikogo niepotrzebnymi staruchami w rosyjskiej kolonii.

      Usuń
  13. Bardzo ładnie napisany tekst przez agencje public relations. Gratulacje dobry kreatywny pisarz. Ciekawe ile kosztuje?

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mądry tekst.
    Pozwoliłam sobie opublikować na fb.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ,ale to bardzo się z Panem zgadzam. Jest Pan mądrym człowiekiem .

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za te mądre słowa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam 73 lata zgadzam sie z Panem w calej rozciaglosci.Nigdy nie glosowalem na pis bo to partia kombinatorow.Prezydent natomiast zawiodl Polakow.Moj glos dla Trzaskowskiego.

    OdpowiedzUsuń